FAMILIEPASTORAAT EN VOORBEREIDING OP DE

EERSTE HEILIGE COMMUNIE EN VORMSEL

Beste ouders/verzorgers,

Samen met jonge gezinnen uit Groesbeek hebben we nagedacht over onze droom voor de parochie in Groesbeek. Bijvoorbeeld, dat we in alle openheid over het geloof kunnen spreken met elkaar, ook over moeilijke onderwerpen. Dat we niemand willen buitensluiten en willen zorgen voor elkaar. Dat we écht samen kerk zijn als we er ons samen voor inzetten en ons voortdurend openstellen voor de veranderingen in de maatschappij.

Klik hier als je meer over die droom wil lezen!

Onze wens is, dat gezinnen van jong tot oud zich fijn voelen in de kerk en daar graag komen om verschillende redenen. Dat betekent, dat we de gezinsvieringen en de voorbereiding voor de Eerste Heilige Communie en het Vormsel anders gaan invullen. En dat we graag iets willen bieden voor alle kinderen van groep 1 t/m 8!

Klik hier voor groep 1 t/m 3. Klik hier voor groep 4. Klik hier voor groep 5 en 6. Klik hier voor groep 7 en 8. Allemaal van harte welkom!

De werkgroep familiepastoraat

Gezinsvieringen

Voor de kinderen is er één keer per maand een gezinsviering op zondagochtend, afwisselend in de Cosmas en Damianuskerk om 10.00 uur en de St. Antoniuskerk in Breedeweg om 9.30 uur. Ze zijn speciaal voor jou! Zo kun je Jezus steeds beter leren kennen! Wil je weten wanneer er een gezinsviering is? Klik dan op deze link: Agenda.

De gezinsvieringen worden altijd opgeluisterd door kinderkoor Mikado. Lijkt het je leuk om mee te zingen?  Het kinderkoor repeteert op vrijdagmiddag van 17.00 tot 18.00 uur. Voor meer informatie: neem contact op met Lisette Cillessen. Email: lagelink@hotmail.com.

Maria Lichtmis

Afbeelding met binnen

Automatisch gegenereerde beschrijving
Hallo ouders/verzorgers en opa's en oma's van kinderen t/m groep 4,

Rond 2 februari vieren we altijd Maria Lichtmis. Volgens de joodse traditie in die tijd werd Jezus aan God gewijd. Daarom is het een feest van de kinderen.

Het jeugdkoor Mikado zingt, we bidden samen en spelen een bijbelverhaal. Maar het belangrijkste is dat de kinderen een zegen kunnen ontvangen. Ook kan er een lichtje bij Maria aangestoken worden.

Baby’s, peuters, kleuters, alle kinderen t/m groep 4 zijn van harte welkom! Voor de agenda, klik hier: Agenda.

P.S.: Wil je nog iets meer weten, kijk dan dit filmpje: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/02/02/-maria-lichtmis--in-60-seconden/

Of lees het artikel op:

Bijbelknutselclub

1 x in de maand mag je op zaterdag om 14:00u komen knutselen in de bijbelknutselclub. Elke keer knutselen we weer wat anders. Soms mag je je knutsel meenemen naar de gezinsviering. Als de gezinsviering in de Cosmas en Damianuskerk is, is de bijbelknutselclub in de sacristie van de H. Antoniuskerk en andersom. Kom je ook? Het is altijd hartstikke leuk! Klik hier als je wil weten wanneer er een bijbelknutselclub is.

Geloven thuis

Om thuis samen met je kind te doen: op https://www.geloventhuis.nl/ vind je thema’s die aansluiten op het gezinsleven. Er staan knutsels en verhaaltjes op en tips om je huis in te richten naar het thema.

Scholen

Voor de scholen is het mogelijk een rondleiding aan te vragen in de Cosmas en Damianuskerk of in de St. Antoniuskerk. Hiervoor kan contact opgenomen worden met het secretariaat: 024-3971473 of info@parochiegroesbeek.nl

Ook is het mogelijk dat pastor Joke Huisintveld op school komt om iets te vertellen over het geloof. Dat kan over het christendom zijn, maar ook over andere religies. De inhoud is mede afhankelijk van de wensen van de school. Geïnteresseerd? Neem contact op met pastor Joke Huisintveld: j.huisintveld@parochiegroesbeek.nl of  06 19153832.

Elke maand is er wel iets te doen voor kinderen! Vaak doen we iets met het thema van die maand, bijv. Maria in oktober, Allerzielen in november. Houd de nieuwspagina in de gaten, of kijk op onze agenda!

Activiteiten vanuit het bisdom Den Bosch

Ook vanuit het bisdom worden activiteiten georganiseerd. Zie: https://www.bisdomdenbosch.nl/leef-je-geloof/geloof-beleven-in-de-familie/gezinnen/